Double click to edit
Przydatne Polecenia
PASEK 2
PASEK 6
(JakLosDa)
Wynikiem jest losowa wybrana wartość potrzebna poleceniu, po którym nastąpiło JLD
ukp jld - ustali kolor pisaka na wylosowany przez komputer
ugp jld - ustali w sposób losowy grubość może przyjąć wartości od 1 do 20
Wynikiem jest wylosowana liczba całkowita
z zakresu od 0 do liczba -1
losowa 3 - może wylosować następujące liczby: 0, 1, 2
losowa 2 - może wylosować liczbę 0 lub 1
Wynikiem jest jeden z losowanych elementów
ukp los ["zielony "czerwony] - wynikiem jest wylosowanie koloru pisaka zielonego lub czerwonego
los [20 30] - wynikiem jest liczba 20 lub 30
Funkcja ma swoją wartość wewnątrz pętli
(np powtórz)
Jej wynikiem jest numer aktualnego powtórzenia danej listy poleceń.
powtórz 40 [np npw*3 pw 90]
powtórz 3 [pisz npw]
Wynikiem jest pierwiastek kwadratowy z danej liczby lub jego przybliżenie
pisz pwk 2                         pisz pwk 4
Wynikiem jest część całkowita danej liczby, jaką otrzymamy po odrzuceniu
części ułamkowej
pisz int 1.41421                pisz int -10.2
Jeśli warunek jest poprawny, to wykonywana jest lista poleceń z nawiasu, w przeciwnym wypadku nic się nie dzieje
jeśli :a<30 [np 20]
Jeśli warunek jest poprawny, to wykonywana jest lista poleceń z  pierwszego nawiasu, w przeciwnym lista poleceń z nawiasu drugiego
jeżeli :a=1 [np 20] [ws 30]
Przenosi postać żółwia na dane współrzędne
napoz [200 -300]
ustala kierunek żółwia
ustalkierunek 60
dopóki [:a<200]
              [np :a pw 90 niech "a :a+5]
Dopóki warunek jest zgodny powtarzana jest lista poleceń
Wynikiem jest kod numeryczny ASCII
(liczba z zakresu od 0 do 255 włącznie)
danego znaku
ascii "a                                   ascii "A
pisz reszta 10 3
pisz reszta 9 3
Wynikiem jest reszta z dzielenia
liczby1 przez liczbe2
stop
Zatrzymuje działanie aktualnie wykonywanej procedury. Wraca do procedury nadrzędnej.
Zwiększa wartość zmiennej o podanej
nazwie o 1, gdy podana jest cyrfa
zwiększa tę zmienną o podaną wartość
Zmniejsza wartość zmiennej o podanej
nazwie o 1, gdy podana jest cyrfa
zmniejsza tę zmienną o podaną wartość
zwiększ "a
zwiększa wartość zmiennej "a o 1
(zwiększ "a 3)
zwiększa wartość zmiennej "a o 3
zmniejsz "b
zmniejsza wartość zmiennej "b o 1
(zwiększ "b 2)
zmniejsza wartość zmiennej "b o 2
wróć
Zółw wraca do swojej pozycjii początkowej i kierunku początkowego. Ekran nie zostaje wyczyszczony.
Polecenie, które uruchamia niezależny prces polegający na wykonynaiu co daną liczbę milisekund danej listy poleceń
Polecenie powodujące zatrzymanie w którym wystąpiło, na daną liczbę milisekund
co 1000 [np 100] - co sekundę żółw przeniesie się o 100 pikseli do przodu
np 100 pw 90
czekaj 1000
np 100

żółw wykona czynoość z  linijki pierwsze, poczeka sekundę
i pojedzie 100 pikseli do przodu
Polecenie ukrywające lub pokazujące żółwia
pż - pokazuje żółwia
sż - chowa żółwia
Polecenie, które kończy obliczenia
i ustala wynik fuknkcji
wy 0
Zmienia kolor tła na podany
ustalkoltła "zielony