LOGOMOCJA - polska edycja IMAGINE

Logomocja to przede wszystkim środowisko dydaktyczne umożliwiające uczenie się
ważnych umiejętności z różnych dziedzin w twórczy sposob przez działanie.

Logo w Logomocji zostało rozszerzone o programowanie obiektowe, ktorym charakteryzują się wszystkie wspołcześnie używane języki programowania.

Bardzo łatwo można w Logomocji wprowadzić podstawowe pojęcia, takie jak:
klasa i obiekt, dziedziczenie, tworzyć projekty sterowane zdarzeniami.

Wyjątkowo łatwo korzysta się w Logomocji z Internetu i multimediow. Tworzone projekty można
zapisywać jako strony WWW, przeglądarka internetowa może być także elementem projektu.

Nowe podejście do podstawowego narzędzia Logomocji, jakim są żołwie (połączenie żołwia
animowanego i „wskazującego” kierunek), powoduje, że wyjątkowo łatwe jest tworzenie animacji
i wykorzystywanie żołwi nie tylko do rysowania, ale także jako animowanych elementow projektu.

Logomocja jest środkiem dydaktycznym zalecanym do użytku szkolnego
i została wpisana do wykazuśrodkow dydaktycznych przeznaczonych do kształcenia ogolnego,
do nauczania informatyki i technologii informacyjnej
Double click to edit
Czym jest LOGO?
Logo jest po prostu językiem programowania ale nie tak zawansowanym jak np. C++
Służy on do ułatwienia uczniom szkół podstawowych i gimnazjalnych zrozumienia podstaw programowania a także algorytmów.

Język Logo w latach siedemdziesiątych naszego stulecia.
Logo jest przede wszystkim językiem edukacyjnym, językiem pierwszego kontaktu człowieka z komputerem, jest oczywiście nowoczesnym językiem wysokiego poziomu, umożliwiającym rozwiązywanie bardzo poważnych problemów z informatyki, matematyki i innych dziedzin. Prostota i przejrzystość powodują, że jest on łatwy i wyjątkowo przyjemny w obsłudze, wyrabia dobre nawyki, uczy zasad poprawnego, strukturalnego programowania. Strukturalnego czyli takiego, w którym złożone, trudne i skomplikowane problemy rozkładane są na mniejsze i mniejsze tak długo, aż staną się proste, łatwe i zrozumiałe. Warto tutaj dodać, że umiejętność poprawnego programowania jest swego rodzaju sztuką, która nie ogranicza się tylko do znajomości poleceń i składni języka.

Powstało wiele systemów programowania Logo, także na popularne w latach osiemdziesiątych komputery ośmiobitowe. Doczekaliśmy się polskiego AC-Logo dla IBM PC. Jeszcze dzisiaj jest to jeden z najpopularniejszych programów spotykanych w szkołach. Logo dla Windows: Komeniusz, jest środowiskiem dydaktycznym doskonale wykorzystującym możliwości i zalety interfejsu graficznego. Wydawcą polskiej wersji Logo Komeniusza jest OŚRODEK EDUKACJI INFORMATYCZNEJ I ZASTOSOWAŃ KOMPUTERÓW (OEiiZK)w Warszawie,
nosi ona własnie nazwę Logomocji, ktróra się zajmujemy.

Prezentowane materiały obejmują tylko wybrane zagadnienia związane z techniką tworzenia rysunków, zwaną grafiką żółwia, mogą być pomocne przy poznawaniu podstawowych procedur, konstruowaniu prostych algorytmów i tworzeniu pierwszych programów komputerowych. Wszystkim zainteresowanym lepszym poznaniem języka polecam korzystanie z podręczników do nauki programowania w języku LOGO

"Wprowadzenie do Logomocji"
"Konkursy Informatyczne LOGIA i miniLOGIA"
Są one dostępne TUTAJ